.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ترقي :عده‌اي با تعصب مي‌خواهند هاشمي را از رهبری جدا کند

معاون امور بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي تاكيد كرد : گروه‌های مخالف جریان اصلاحات با تندروی و تعصبات بیجا تلاش مي‌كند که به خاطر بعضی ضعف‌ها و دغدغه‌هایی که نسبت به مواضع فکری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آقای هاشمی دارد، ایشان را از رهبری جدا کند و اجازه ندهد این نزدیکی تقویت شود.
حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه بزرگان نظام در حال تهیه متنی برای عبور از شرایط کشور هستند،گفت: اولا این متن باید ضمانت اجرایی مشخصی داشته باشد و معلوم شود که آیا متنی ارشادی و یا الزامی برای تبعیت است و طبیعتا در هر دو حالت هم معنا و هم نحوه پیاده شدن آن متفاوت است.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نیازمند این هستیم که محوریت رهبری به عنوان داور اصلی اختلافات بین جریانات مختلف سیاسی درون نظام مورد تاکید و حمایت همه قرار گیرد، اظهار داشت: نقطه‌نظرات رهبری و راهبردهای ایشان برای حل اختلافات باید مورد تبعیت همه قرار گیرد و طبیعتا با توجه به تاکیدات ایشان در رابطه با شاخصه‌های اصولگرایی، گستره آن باید بر همان مبنا تعریف شود و هیچ‌گونه تحدید یا تنگ‌نظری برای گستره‌ای که رهبری برای اصولگرایی تبیین کردند ، نباید صورت گیرد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: همه جریان‌های سیاسی درون نظام باید مرز خود را با مخالفان و دشمنان خارجی چه به لحاظ فکری، مشی سیاسی، تاکتیک‌ها و شعارها کاملا روشن کنند تا مشخص شود کدام جریان در میدان دشمن و کدامیک در میدان خودی است.
ترقی تصریح کرد: در این متنی که بناست تهیه شود باید نحوه دفاع از حیثیت نظام به عنوان اوجب واجبات روشن شود و نحوه برخورد با کسانی که به حیثیت نظام لطمه زدند مشخص شود.
وی ادامه داد: باید در برخورد با فریب‌خوردگانی که در جریانات سیاسی تحت تاثیر برخی جریانات وادار به اقداماتی شدند و به امنیت و آرامش کشور آسیب زده‌اند،اگر پشیمان شده‌اند با رافت اسلامی برخورد شود و سعی در جذب آنها گردد.
ترقي ادامه داد: در این طرح باید در رابطه با تبیین شرایط تحلیلی منطقی و قابل قبول برای عموم جامعه ارائه شود تا این تحلیل جامع و کامل بتواند ذهنيت جمعیت حاضر در انتخابات چهل میلیونی را شفاف کند و در واقع به عظمت این حماسه و نقشی که ایفا کرده‌اند واقف شوند.
عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رئیس مجلس خبرگان رهبری معتقد است دست‌های پنهانی نمی‌خواهد بین مسوولین عالی‌رتبه نظام همدلی ایجاد شود، گفت: این جریان متاسفانه در درجه اول در متن جریان اصلاح‌طلب است و چون تنها پشتوانه خود برای ادامه فعالیتشان ، در برخورد با نظام و کارشکنی در روند سیاسی کشور را آقاي هاشمی می‌دانستند و به پشتوانه ایشان در جبهه خود دست به اقداماتی زدند که امروز دستگاه قضایی کشور آنها را زیر سوال برده است.
ترقي ادامه داد : این طیف تندرو تلاش می‌کند نگذارد هاشمی از آنها جدا شود و راه اعتدال و مطابق با مصلحت نظام را پیش بگیرند، زیرا با جدا شدن هاشمی از آن جریان پشتوانه سیاسی آنها در حاکمیت از بین خواهد رفت و موجب خالی شدن اطرافيان آنها می‌شود و از سوي ديگر هزینه سیاسی که بايد بابت این نوع اقدامات بپردازند، بالا می‌رود به همین خاطر تلاش می‌کنند در اعترافات و بازجویی‌های خود همچنان ارتباط خود را با آقای هاشمی و افکار وی زنده نگه دارند و مانع جدا شدن هاشمی از خود شوند.
ترقی تاکید کرد: طیف دیگر گروه‌های مخالف جریان اصلاحات است که با تندروی و تعصبات بیجا تلاشش این است که به خاطر بعضی ضعف‌ها و دغدغه‌هایی که نسبت به مواضع فکری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آقای هاشمی دارد، سعی مي‌كند ایشان را از رهبری جدا کند و اجازه ندهد این نزدیکی تقویت شود.
عضو ارشد حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: روند چند ماه گذشته موجب مقداری کدورت بین شخصیت‌های نظام شده است و اين طيف تلاش می‌کند این شکاف را با هدف آسيب پذير كردن نظام افزایش دهند . به نظر می‌رسد طیف‌های افراطی از دو طرف مانع نزدیکی رهبران نظام می‌شوند و متاسفانه در رسانه‌های داخلی و برخی رسانه‌های خارجی به این مساله دامن زده می‌شود.
پایان پیام


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.155 seconds.